Köpvillkor

Information angående Covid-19 (Corona virus)

Just nu är det väldigt turbulenta tider och när det gäller leveranstider är det svårt för oss att påverka dem. Vi jobbar med att leverera ut varan till er så fort som möjligt. Om vi får besked om leveransförseningar tar vi kontakt med berörda kunder direkt. När det kommer till besked och tillgänglighet via mail och telefon jobbar vi på att alltid ge bästa service. Vi förstår det olägliga i situationen och ber om er förståelse i denna akuta situation som har uppstått.

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast här!

Allmänt

För att genomföra ett köp på Dymla.com krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på Dymla.com godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.

Företagsinformation:

Dymla AB

Karpvägen 60A

Tel: 08-292855

Org.nr: 559207-3497

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när dymla.com bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av dymla.com. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. dymla.com har ägande och rätt till återtagande av samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och dymla.com måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

2.0 Kortbetalning

Att beställa och betala via Dymla.com är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:

 

2.1. Klarna

Tillsammans med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning. Den här betallösningen kallas för Klarna Checkout.

När du lämnar information i kassan godkänner du Klarnas villkor. När du att klickar på “Slutför köp” så godkänner du våra Villkor.

Klarna Checkout kommer att presentera en viss information för dig så snart du är identifierad. Informationen du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Kreditupplysningar tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna kommer inte att påverka din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

När du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan välja fritt något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan variera över tid. Du har möjlighet att själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

All kommunikation och information kring betalningar kommer att komma direkt till dig från Klarna.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt kan du hitta hos www.klarna.se. För mer information om din betalning kontakta Klarnas kundservice.

Klarna Checkout erbjuder följande betalsätt:

  1. Faktura
  2. Delbetalning
  3. Kortbetalning
  4. Direktbetalning

2.2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som dymla.com inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt och leveranser

Hos oss har du alltid FRI FRAKT. Mindre orter har ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden. Observera att utöver de leveranstider som anges här i villkoren, tillkommer tiden för hantering på vårt lager med 1-2 dagar. Alla tidsangivelse avser helgfri vardag. Tänk på att det vid t.ex. julhandeln kan uppstå förseningar.
Vi använder oss av DB Schenker med spårbar frakt. Leveranstid 2 – 4 dagar.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail, innehållandes kollinummer och spårningslänk. Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse och leveransbesked uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Kontrollera gärna skräpposten för säkerhets skull.

4. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leverans förpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

5. Transport

dymla.com ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

6. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt här!

7. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

8. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss här för vidare instruktioner. Meddela oss helst via vårt kontaktformulär på vår hemsida innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

9. Garanti

Ett fabrikationsfel uppdagas enligt lag inom 6 månader. För att Dymla ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan (fabrikationsfel). Garantin gäller inte fel som uppstått genom normal förslitning eller brist på underhåll. Är det inte ett fabrikationsfel innebär reklamationsrätten att Dymla hjälper dig att reparera varan, men står inte för kostnaderna.
Dymla tar ej ansvar för fel som uppkommit på grund av skada slitage eller vanvård. Till sådana varudefekter räknas exempelvis söndersliten sladd och sprickor hos produkten.
Garanti och reklamationsrätt gäller endast mot uppvisande av kvitto. Vid godkänd reklamation står vi för eventuella kostnader så som exempelvis fraktavgifter och återbetalning med samma betalsätt som användes vid köp.
Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.
Dymlas Garanti gäller endast första köparen och kan ej överlåtas.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Länk till Europeiska kommissionens sida för tvistlösning på nätet hittar du här.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm